Titul |
Obsah |
Nápady – náměty – inspirace nejen pro vychovatelky školních družin |
Sborník žákovských výrobků ze školních družin a klubů s popisem potřebného materiálu a pracovního postupu. |
Jitka Rydvalová, Jana Deduchová (NIDV 2019) |
Metodika – kompetence, kvalita, kvalifikace, (sebe)koncepce |
Publikace byla vytvořena v projektu K2 – kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání a je určena především pro pracovníky pracující s dětmi a mládeží v nestátních neziskových organizacích. |
Daniela Havlíčková (NIDV 2015) |
Blýskání na časy? |
Publikace shrnuje výsledky výzkumu Zdravé klima v zájmovém a neformálním vzdělávání. |
Svatava Šimková a kolektiv (NIDM 2012) |
Cesty k uznávání |
Sborník příspěvků z konference k uznávání neformálního vzdělávání konané v roce 2011 v Praze za účasti předních odborníků z řad zaměstnavatelů, vzdělavatelů i státní správy. |
Daniela Havlíčková, Hana Řádová (NIDM 2012) |
Děti v ringu dnešního světa |
Publikace popularizuje výsledky výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6–15 let a je určena pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům v zájmovém a neformálním vzdělávání i širší veřejnosti. |
Miroslav Bocan et. al. (NIDM 2012) |
Já chci do oddílu |
Publikace pojednává o výsledcích výzkumu na téma: Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových aktivit. |
Svatava Šimková (NIDM 2012) |
Kompetence v neformálním vzdělávání |
Publikace seznamuje čtenáře s pojmem kompetence v neformálním vzdělávání, s kompetenčním přístupem při tvorbě vzdělávacích programů a představuje možnost, jak zaznamenat a vyhodnotit rozvoj kompetencí účastníků vzdělávání. |
Daniela Havlíčková, Kamila Žďárská (NIDM 2012) |
Mít přehled |
Publikace slouží jako průvodce informačními a poradenskými službami pro mládež v České republice. Pomůže v orientaci v základních oblastech, ve kterých mladí lidé u nás nejčastěji hledají informace či radu. |
Eli Geisslerová et. al. (NIDM 2012) |
Olina – implementační příručka |
Příručka pro zavádění nástrojů řízení kvality v organizacích zájmového a neformálního vzdělávání prostřednictvím systému Olina. |
Pavel Brabenec, Tomáš Machalík a kolektiv (NIDM 2012) |
Pedagog = manažer? |
Obsah a metody manažerského vzdělávacího programu Funkční studium určeného vedoucím pracovníkům školských zařízení pro zájmové vzdělávání a nestátních neziskových organizací. |
Jaroslav Jindra, Romana Michaela Michalíková (NIDM 2012) |
Pedagogické střípky III |
Sborník projektových záměrů, realizovatelných ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání, vypracovaných a obhájených účastníky III. ročníku Studia pedagogiky volného času v rámci projektu Klíče pro život. |
Petra Bláhová (NIDM 2012) |
Sada vzdělávacích programů a příkladů dobré praxe |
Publikace představuje výběr vzdělávacích programů a příkladů dobré praxe z oblasti neformálního vzdělávání. |
Michaela Přílepková, Hana Řádová (NIDM 2012) |
Sada vzdělávacích programů a příkladů dobré praxe II |
Publikace představuje výběr vzdělávacích programů a příkladů dobré praxe z oblasti neformálního vzdělávání. |
Hana Řádová (NIDM 2012) |
Sborník souhrnných pozic v nestátních neziskových organizacích |
Publikace shrnuje pracovní pozice v NNO dětí a mládeže a pracujících s dětmi a mládeží a představuje minimální kompetenční profily pro tyto pozice doplněné o výčet měkkých kompetencí. |
Hana Řádová (editor) (NIDM 2012) |
SEN – Sebeevaluační nástroje |
Publikace provádí procesem poznávání kompetencí, které jednotlivci získávají při práci s dětmi a mládeží v oblasti neformálního vzdělávání, a představuje nástroje pro zhodnocení těchto kompetencí. |
Pavel Trantina, Daniela Havlíčková (NIDM 2012) |
Změna je život III |
Sborník závěrečných prací účastníků Funkčního studia pro vedoucí pracovníky školských zařízení pro zájmové vzdělávání a NNO pracujících s dětmi a mládeží obhájených v roce 2012. |
Kolektiv autorů (NIDM 2012) |
Pedagogické střípky |
Sborník inspirativních příkladů dobré praxe pro práci s dětmi a mládeží vypracovaných a obhájených účastníky I. ročníku Studia pedagogiky volného času. |
Petra Bláhová (NIDM 2011) |
Pedagogické střípky II |
Sborník metodik inkluzivní praxe volnočasové pedagogiky vypracovaných a obhájených účastníky II. ročníku Studia pedagogiky volného času. |
Petra Bláhová (NIDM 2011) |
Sada minimálních kompetenčních profilů |
Publikace představuje minimální kompetenční profily shrnující odborné kompetence pracovníků (zaměstnanců i dobrovolníků) na jednotlivých pozicích v NNO. |
Kolektiv autorů (NIDM 2011) |
Virtualita a realita |
Publikace obsahuje výsledky výzkumu na téma: Informovanost a participace mládeže na společenském a politickém dění a její zájem o tuto oblast. |
Svatava Šimková (NIDM 2011) |
Změna je život II |
Sborník závěrečných prací účastníků Funkčního studia pro vedoucí pracovníky školských zařízení pro zájmové vzdělávání a NNO pracujících s dětmi a mládeží obhájených v roce 2011. |
Kolektiv autorů (NIDM 2011) |
Balů a Mauglí aneb „Můžeme být dítěti kamarádem?“ |
Souhrn výzkumu mentoringu v ČŘ popisuje cíle výzkumu, fáze vývoje, ukazatele kvality a rizika mentoringového vztahu, typy přístupů a jejich výsledky |
Naděžda Tremlová, Jiří Zajíc (NIDM 2010) |
Informační centra pro mládež v ČR |
Publikace pojednává o náplni činnosti, službách a o procesu národní certifikace kvality informačních center. Obsahuje adresář informačních center. |
Kolektiv autorů NICM a REMIX (NIDM 2010) |
Informační centra pro mládež v EU |
Publikace seznamuje s historií a současným stavem informačních a poradenských služeb pro mládež v Evropě a představuje dvě největší zastřešující organizace – ERYICU a Eurodesk. |
Julie Čákiová a kolektiv (NIDM 2010) |
Na křižovatce kultur aneb Romové, Vietnamci a Číňané mezi námi |
Publikace shrnuje výsledky výzkumu Multikulturalita v zájmovém a neformálním vzdělávání. |
Svatava Šimková, Jiří Zajíc (NIDM 2010) |
Patříte mezi nás? |
Publikace pojednává o výsledcích výzkumu Klíčové faktory ovlivňující inkluzi dětí a mládeže se specifickými vzdělávacími potřebami do zájmového a neformálního vzdělávání. |
Svatava Šimková, Jiří Zajíc (NIDM 2010) |
Změna je život III |
Sborník závěrečných prací účastníků Funkčního studia pro vedoucí pracovníky školských zařízení pro zájmové vzdělávání a NNO pracujících s dětmi a mládeží obhájených v roce 2010. |
Kolektiv autorů (NIDM 2010) |
Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu |
Jednotlivé díly této metodiky obsahují náměty pro tvorbu školního vzdělávacího programu pro zájmové vzdělávání ve školní družině, školním klubu a středisku volného času. |
Jana Heřmanová (NIDM 2009) |
Pohádkové vzdělávání 2 |
Kniha slouží k široké zájmové orientaci dětí, které se prostřednictvím tvořivých her postupně seznamují s nejrůznějšími druhy činností. Mohou jí využít učitelé a vychovatelé k naplnění volného času dětí. |
Naděžda Kalábová (NIDM 2009) |
Volnočasové aktivity |
Kniha se zabývá podporou a analýzou aktivit pro nadané a talentované děti a svou pozornost zaměřuje také na nabídku služeb na poli volného času a mimoškolních aktivit. |
Joan Freemannová, Jitka Fořtíková (NIDM 2009) |
Pohádkové vzdělávání |
Publikace nabízí nepestřejší dětské hry motivované pohádkami a příběhy, které rozvíjejí dětskou fantazii, tvořivost, myšlení, předvídavost, pobízí k malování a soutěžení. |
Naděžda Kalábová (NIDM 2007) |
Děti, vedoucí, volný čas |
Být vedoucím oddílu, kroužku, klubu, sboru, týmu, není jen funkce s oprávněním nosit na sobě stejnokroj a získaná vyznamenání. Jde o děti a jde o jejich výchovu v čase, který patří hlavně jim. |
Bedřich Hájek, Jaromír Harmach (ICM MŠMT 2004) |